« Home | "Gunduz Seyranlik Gece Gerdanlik" » | mardin mardin » | istanbull » | Back to home » | yayin akisimiz kaldigi yerden tum hiziyla devam ed... » | Ring » | Orduya bak, hizaya gel! » | appears to be real » | Ser-tac » | Deep Purple »

Hasankeyf

Bunu hic cozemedim. 1905? Cihat? Hooo? Bilen varsa help alayim. Rehberimize sormayi hic denemedim bile. Iyi cocuk hos cocuktu da, bilmiyordu pek bisey. Ustune gitmedim ben de.


Orhan Elmas'in yonettigi 1969 yapimi "Bos Besik" filmi var ya. Hani Fatma Girik'in oynadigi. Tepede asili olan besik o besikmis iste. Fatma Girik'in bebegi Hasankeyf'teki bu magara evden kacirilmis filmde. Ya yaaa...





Hasankeyf tepesinden koy ve Dicle. Yukseklik korkum oldugu icin en kenardan kendardan agir agir cikabildim. Koy cocuklarinin ucurum kenarlarindan patir patir kostura kostura ciktiklarini gordukce "hey, cekil ordan duseceksin" nidalari attim, siritiyorlardi bana.

Koyun butun cocuklari adeta yerel rehber. Hepsi ayni metni ezberlemis sanirim. Biri anlatirken diger dur ben anlatayim diyor ve tam digerinin kaldigi yerden devam ediyor. Bu bucur de heyecanli heyecanli biseyler anlatiyor da bi hatirlasam. Ilerdeki minik oyuklari, magaralari goruyor musunuz? Oraya sedir atip golgenin tadini cikariyorlar. Simdi yoklar o baska.

Hasankeyf'in Yattara lakapli minigi. Trabzonsporlu Yattara'yi bilenler hemen durumu cakmistir, neden bu lakap bu bucure takilmistir. Isin sirri kafasinda. Bu yaramaz elimdeki suya dadandi. Verdim suyu, o da icmeden yere bosaltti.



Hasankeyf'in kir pas icinde yokluk icindeki koy cocuklari...



Ortada minare var ya, tepesinde leylek yuvasi olan. Baraj golunun yuksekligi onu gececekmis iste. Insan hayal bile edemiyor.

Bu akan nehir Dicle. 5 yil icinde Hasankeyf'i yutacak olan nehir. Neden kiz cocuklarina "Dicle", erkek cocuklarina "Firat" ismi verilirmis soyleyin bakalim. Ikisi de nehir sonucta dimi. Neden ama neden...Din din dinnn. Cunku'su var. Dicle, onune engel gelince onu asmazmis, yanindan kivrila kivrila dolana dolana onu gecermis...Firat ise azgin bi nehirmis, onune cikani dagita dagita yuta yuta ilerlermis. Mantikli, cok mantikli.


Bi de Dicle'nin hemen kenarinda "Yol Gecen Hani" adinda bir et balik lokantasi var. Uc kat magara evi aslinda. Ucuncu kat cok nemli rutubetli. Hemen ilk katta Dicle'nin -yanlis hatirlamiyorsam- "zappurt" adindaki baligini yedik orda. Cok lezzetliydi. Temizlik hususunda benzer duygular icinde degilim gerci. Sonra, kuvvetli bir toz firtanasi cikti. Iceriye gram toz girmedi. Whitney Houston "I will always love you" tadinda biseyler caliyordu. Mudahale etmedik.

Fotorafff fotorafff... Kiskandirma cabasi, hmm

Rehberde is yokmus demek bana kaldin, nihohahah

Koprunun bir ucuna ev yapan amcaya benim bi iki lafim vardi gerci unuttum iletmeni rica etmeyi.

hmm, Galatasarayli ve eline kirmizi sprey boya gecirmis Cihat isimli bir velet? Fazla dumduz bir mantik mi oldu?

Bu arada, QM bey, resminiz ilk askima o kadar benziyor ki ekranin karsisinda bikac dakika oylece kalakaldim. Uncanny diyecegim, baska bir sey demeyecegim.

narsis7ekho, gelicem senin kaziya...bakalim sen neler biliyosun?

lilith, evet ya, duz mantik ama oyle herhalde. cok mantikli :)bi de derler ya insanlar cift yaratilmistir...

Post a Comment

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator