« Home | Sirtustu yatma RTE » | Efendime soyleyeyim » | Sevgili Blog » | Fetis erkekler » | ... » | Fighters fight » | The Game of Life » | Go go go... » | New Sheriff in Town » | Sweet Home »

Deep Purple

Oturdum, didindim ugrastim, asagidaki siiri yazdim:

Sweet child in time,
You'll see the line.
The line that's drawn between,
The good and the bad.
See the blind man,
Shooting at the world.
Bullets flying,
Mmm... taking toll.



If you've been bad,
(Oh) Lord I bet you have.
And you've not been hit,
Mmm...by flying lead.
You'd better close your eyes,
Ahh, Ahh...and bow your head.
(And) Wait for the ricochet...


Sonra, bir baktim Deep Purple da kelime kelime aynisini 40 sene once yazmis. Adini da "Child in time" koymus. Tam da isim ustune dusunmekteydim o sirada, bu kesfim tum keyfimi kacirdi. Intihal (tam turkce'siyle eser hirsizligi) denen sey, sadece onceden yazilan/soylenenlerden mi olmak zorunda yani? Hersey soylenmis/yazilmis hissi var zaten icimde, kutuphanelerimiz onbinlerce kitapla tika basa dolu, muzik sozleri, tiyatro oyunlari, film senaryolari, reklam sloganlari derken bize soyleyecek ne kaldi ki? Hem, Deep Purple ile ayni seyleri dusunmus olamaz miyiz? O once dusundu diye kim verdi ona o sozlerin altina imza atma yetkisini? Deep Purple, artik paylasiyoruz bu sozleri...anlastik? Ian Gillan'i kafalasam gerisi bisey demez zaten. Ian olur dimi, ikimizin olsun bu sozler, ha ne dersin? Su kapaga 5 kafanin yanina benimkini de koyarsiniz artik. Yakisir hem, grubun sex appeal'i olayim ben. Siz kaybedersiniz, soyleyeyim ben.

****

Cok guzel konusan insanlar var. Retorigi saglam adamlar bunlar. Bu insanlar boyle konusuyorlarsa ne kadar guzel de yazarlar diye dusunurum hep. Mesela, ben de geveze sayilabilecek bir insanim, ama retorigim oyle saglam degil...Yok israr etmeyin, biliyorum ben kendimi...Neyse, bu retorikci insanlara bakiyorum, yazi dilleri hic de oyle sullar seller olmuyor. Hitap gucu baska birsey, mimikler, el kol, ses tonu..Demek ona tav oluyoruz biz, adam dediklerini yazsa tin tin yani...

QM son zamanlarda daha sik yazmaya basladin, dikkat ediyorum da:)
Insanlar ayni seyleri dusunebilirler ama ayni seyleri dusunmekten cok once harekete gecmek onemlidir. Gec kalmadan. Hic bir yere gec kalmamani diliyorum ;)

bi üretkenlik bi açılma gördüm. söylenmemiş sözlerin kopiraytına kavuşmak için hepsini bi anda söylemeye çalışmak yeni strateji galiba?

bi de teesüf: hem mimiklerim yerinde, hem retoriğim sağlam hem yazı dilim su sel, ayrıca dakikada 5 dolma dolduruyorum; 2 gömlek 4 bluz ütülerim. zımbalanmış 25 sayfanın zımbasını sökebilirim. süperim. istisnalar da var:P

tugce, gec kalmayayim peki, ama agirkanli bi insanim ben, olmayacak dua biraz o yani..ama amin demekle dilimiz asinmaz, oyleydi dimi o soz :)

deryik hanimcim, eger oyle bir kopirayt stratejisi varsa pir'imiz sizsiniz, 1 yilda 500 post ile...teesuf'e not: istisnasiniz elbette, hem de kaideyi bozan cinsinden..:P

bi de cok cok iyi yazip hic konusamayanlar var, o cok buyuk hayalkirikligi. ya da mesela sahane siir yazip okuyunca batiranlar var. ses tonu olmuyo ya da ne biliyim senin hayal ettigin gibi tonlamiyo filan. garip seyler bunlar. :)

Hmm, neydi o filmin adi... Murekkep Baligi ve Balina miydi acaba?

Her neyse gecen sene film festivalinde gosterilmisti ilk bu filmimiz ve icindeki genc ergen cocugumuz Hey You adli super bir parca yazip(!), soyleyip okulundaki yetenek yarismasinda birinci olmustu.

Bir sure sonra da Pink Floyd Hey You diye bir parcasi cikmisti.

Allah allah...

iyelik ekini unutmusum artik ama kusura bakmadan devam...

melis, evet, cok iyi yazip da konusamayanlar var tabi bi de...orhan pamuk mesela, ne buyuk hayal kirikligidir..

narsis7ekho (manasi ne ola ki?), o filmi izleyememistim, ama onun anlattigi seyin benzerini burda anlatmisim ben de anlasilan..hem de o filmden haberim bile olmadan..e simdi konu hirsizi miyim ben? biri bana anlatsin.

alakasız olsa da aklıma geldi deep purple deyince,

şimdi yakın bir arkadaşımla tesadüfen whitesnake grubunbdan burn diye bir şarkının klibini izledik

beğendik, araştırdık şarkı cover mış, orjinali kimin dedik deep purple çıktı, dedik o zaman herhalde normal bir şarkı ama whitesnake süper çalmış

dinledik, orjianli cover ı bitirecek güzellikte biz şoka girdik dedik ki kimiz ki biz de ezdik bu adamları ezbere.

öyle bir hatıra olsun bu da =)

emir bey, ne hos bir hatiradir bu :) ama deep purple nerde, whitesnake nerde? olur mu hic karsilastirmak? walkman ile ipod'u karsilastirmak gibi bisey bu :) bir de unutmayiniz ki, whitesnake'in kurucusu david coaverdale eski bir deep purple elemanidir !! :))

Post a Comment

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator