« Home | Ucuz can pazari » | bla bla bla » | Hrant Dink » | Perhaps perhaps perhaps » | can i have it like that » | Closer » | Everything I do, I do it for my fans! » | Wyclef Jean » | Remember Remember...the 11th of September » | Paul McCartney »

non-sense

"Topragi bol olsun" demekle "Allah rahmet eylesin" demek arasinda cok muhim bi teknik fark oldugunu bir siyasi suikast sonucunda tum halkimiz ogrenmis oldu. Ikisinin ayni anlama geldigini sanan biriyimdi ben eskiden. Degistim artik cok. Bu sozlerden birini musluman olmayan biri icin soylemek gunah bilancomuza eksi 10 puan olarak yansiyor. Ama hangisi kotu olan hangisi iyi olan, iste onu unuttum. O yuzden ikisini de kullanmamaya karar verdim. Risk almaya degmez, obur taraf soz konusu olan.

ben herkese rahmet de diliyorum, topragi bol olsun da diyorum, rest in peace filan.. hepsi yani. bence ayrimlar insanlarin kafasindadir. icinden ne dedigin ve bunu ne kadar yansittigindir onemli olan. Tanri'nin hangi sekilde soyledigini cok onemsedigini de sanmiyorum ayrica.

küçüktüm ufacıktım; ama aynen yaşanmıştır:

- allah rahmet eylesin.
- cık öyle deme. günah.
-niye, birisi ölünce öyle denmez mi?
- o allah'a inanmıyo ki, tanrı onunki.
- e ikisi aynı şey diil mi?
- yok bizimki allah onunki tanrı.
- e ne diycem tanrı rahmet eylesin mi?
-yok rahmet eylemiyo galiba tanrı. bizimki yapıyo onu.
- e ne diyolar biri ölünce?
- bilmem.
-hımm...

kim ölmüştü hatırlamıyorum... sanki rum bi komşuydu, mahalledendi. şaka gibi gelse de biz ciddi ciddi düşünmüştük. hadi biz 9-10 yaşında falandık, sonra büyüdük, güldük geçti. kaale almadık bu "çocukça" muhabbeti...

de... bu insanlara noluyo yahu. yuh ya. valla yuh. içim kıyıldı bi kez daha. ne hurafeler kazanıyız belli değil. din dinlikten çıkıyo, insanlar insanlıktan, her şey boşalıp anlamsızlaşıyo.

QM, biz ölünün arkasından "beyteleh kulombu" diyelim, hepsini kast etsin. şimdi uydurdum bunu; ama bööle yeni bi kalıp bulalım, bi şi yapalım, joker olsun.

evet, Tugce, aynen yani, tanrinin boyle ufak ayrintilara takildigini ben de tahmin etmiyorum...

deryik'cim, yeni bi kalip bulma fikri super de, "beyteleh kulombu" olmamis beee :))

Post a Comment

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator