« Home | bir demet gundem » | Almanya 2006 » | so sick of love songs » | Omen kadar tas » | sen tanri misin? » | Bush dunyayi selamliyor » | Ooops, biraz ciddiyet » | Miska » | Nooldu Fener? » | Ortaya bi karışık »

Keyfe keder

Guzide Turk ordusunun eski ust duzey generallerinden biri cikip suna benzer kelamlar buyurdu: "Semdinli'de duzenlenen benzeri operasyonlarin emirlerini bizzat kendim verdirmistim. Birkac yere bomba attirdim. Ama Semdinli'deki olay cok acemiceydi, ellerine yuzlerine bulastirdilar." Nasil da guzel boburleniyor dimi? Kendisi yapti da yakalanmadi, cok profesyonel. Simdi de "yaptim ama yakalanmadim, ehehehe" diye guluyor. Aferim sana pasa hazretleri. Bu nasil birseydir, nasil bir ozguvendir aklim alamiyor. Bu sahis acik acik "suc isledim, ordu kurumunu toplumu terorize edecek ve halka korku salacak sekilde kullandim" diyor aslinda. Ve kimse cikip da "ey sayin pasa, sen suc isledin" demiyor. Ne bir sorusturma var ne bir kinama. Simdi MHP'de ust duzey bir mevkide kendisi. Dusmanin bir kismi da icerde.
***
Ahmet Hakan, Castro ile Che arasindaki 7 farki siraliyor ve sanirim en vurucu oldugunu dusundugu maddeyi sona sakliyor: Kadinlar Fidel'e, kizlar ise Che'ye hastadir. (Kadin-kiz ayrimini sanirim cinsellik deneyime sahip olan ve olmayan olarak degil olgunluk olcutune gore yapiyor) Akici bir uslupla yazan eski milli goruscu yeni liberal bu sahsin kestirme tespitleri bazen "aa evet!" dedirtebiliyor. Ama yukardaki tespitin tasidigi dogruluk, sadece Che'nin Bolivya daglarinda genc yasta katledilmesi ve buna karsin Castro'nun Kuba iktidarinda kalip yaslanmasina bagli. Genc kizlar, "cesedi genc" olan Che'yi, olgun kadinlar ise iktidar sahibi "yasli kurt" Castro'yu sevebilir. Normaldir bu durum. Ama anneme sordum, o Che'yi tercih edermis.
***
Cevremdeki insanlarla kurdugum iletisimde hep bir iktidar savasi gozlemliyorum. Ufak ufak laf sokmalardan acik ve kirici elestirilere kadar ne ararsaniz olabiliyor. Neyse ki, diyorum bazen kendi kendime, cok da kirilgan bir yapim yok da etkilenmiyorum fazla. Yoksa, asosyal olmak icin fazlasiyla neden var cevremizde.

best regards, nice info » » »

Post a Comment

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator