« Home | ruhsuz hayat bombalari » | Aaa benim blogum var! » | Bakis gibi'si yok » | Nikey » | Bad Boy! » | Bebek bebis babe baby » | Kenan Isik Fenomeni ve Hayat Cizelgem » | Fantastik Apartman » | Bir cirpida sevmedigim 10 sey » | Ahmet Altan, Sorumlu Aydin Tavri »

Miska

Ben ufakkene hayvanlarin her cesidini cok severdim. Baligim vardi, sonra kusum vardi, sonra tavsanlarim oldu, sonra civcivlerim, sonra kopegim, sonra kedim...Bunlarin hepsi de oyle tasrada kirda bayirda degil, Istanbul'daki sikisik apartman binalarinin birindeki 2 oda 1 salon bogucu bir sehir evinde oldu. Baliklarla iletisim imkani kuramadigim icin onlarin sevgisi de aslina bakarsaniz bir miktar yalan oldu. Kuslar konusmayan muhabbet kuslariydi, kavramsal celiski vardi bu durumda, adapte olamadim. Tavsanlarim minik minik sicarlardi, en cok onu hatirliyorum, bir de oldukleri zamanki kaskati vucutlarini. Civcivler ev hayvani degiller, deneyimle sabitledim. Kopek muazzam ilgi hayvani, bir gun cikarmadim sokaga, salonun ortasina isyan imzasini kaba etinden cikan parcaciklarla atti.

En son kedim oldu. Adi Miska, daha once bahsetmistim, ama coook uzun zaman oldu. Simdi o kedi buyudu, kocaman azmancan oldu. Miska'nin adini koyma seruveni oncelikle abidik gubidik bildik kedi isimlerini (cingoz, pamuk, cimcime vs) elemekle basladi. Sonra bir muddet arastirma/sorusturma ile beraber o ara sevdigim iki yazarin isimlerini birlestirmekle son buldu. Michel Foucault'nun Mis'i Kafka'nin Ka'si..Miska. Hem ekstra artisi da suydu ki, Miska bir rus ismi gibi geliyor kulaga. Raskolnikov, Ilyanuska, Bolkonsky kadar havali degil belki ama yine de ilik bir rus esintisini veriyor yeterince. Sonrasinda ogrendim ki efendim, meger bu miska bir rusca kelimeymis aslinda. "Minik ayi" demekmis hatta, bizim miska'nin gunumuz boyutlari dusunuldugunde pek ongorulu bir isim koydugum muhakkaktir. Zira ortalama bir kedi 4 kilo civari iken bizimki 6 hatta kimi rivayetlere -tartilara- gore 6.5 kilodur. Azmandir, kaplandir.

Evet çocukken renkli civcivler vardı böyle gtünü boyuyolardı hayvanların.Kutuya koyar getirirdik eve sarı kırmızı yeşil.Annemin allerjik astımı olduğundan istemezdi balkona koyardım.Isıtma yöntemi de bulmuştum bi kavanoza sıcak su doldurur koyardım kutuya etrafında uyurlardı sıcak sıcak soğuyunca yine aynı işlem.Sabaha kadar devam ederdi bu böyle.
Bi tanesini yaşatmıştık horoz oldu.O da babamın çiçeklerini didikleyince kestiler yediler :( Evlat acısı gibi zor yemnederim

Mişka'yı görmeden 245686 tane tüyünü yuttum hatta hala içorganlarımın birinde bi kaçını misafir ediyor bile olabilirim çok tırsıyorum

elllll

Post a Comment

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator