« Home | Karman corman » | Viva Zapata! » | 14 Subat'mis, hadi canim! » | Before Sunrise » | Ezik otobus soforu » | Steelers, here we go!! » | Anladin sen anladin... » | Kafa » | R...M » | Detaysiz hayat »

The Mysteries of Pittsburgh


QM Posted by Picasa Yasadigim sehrin hicbir gizemli tarafini gormemis biri olarak ikinci el kitap satan bi dukkanin vitrininde bu kitabi gorup de almamak olmazdi, olmadi. Yazarimiz Michael Chabon, University of Pittsburgh'ta okumus, kitabin arka kapaginin ic sayfasinda resmi var, temiz bi oglan cocugu (1988 fotografi). Yazarimiz Chabon sonradan edindigim bilgilere gore Pulitzer odulu de almis. 'The Mysteries of Pittsburgh' ilk kitabi, fazlasiyla olumlu elestiriler almis. Iste ikisi:

Carolyn Forche: This is simply the best first novel I've read in years, and among the best epiphanic novels of the past few decades in Amreica. It will find its place beside "On the Road" and "Catcher in the Rye".

David Leavitt: "The Mysteries of Pittsburgh" is a thoroughly wonderful novel -buoyant, smart, wise, and like its narrator, consistently and convincingly optimistic.

Eh, bize dusen de boyle bir kitaba ilham veren bi sehirde yasadigimiza sukretmek. Hep lanet oku hep lanet oku nereye kadar? Eger Pittsburgh'ta gercekten gizemli dolaplar donuyor da benim haberim yoksa, firsat bu firsat. Ogrenelim tatbik edelim.

bu gizemler hakkında aydınlat bizi qm... ben merak ettim açıkcası. "cather in the rye" ile falan karşılaştırılmışsa ilginç olabilir bu kitap. iyi ve seri okumalar. kitap raporunu bekliyorum burada. unutulmasın.

evet evet sevgili c. okumaya bi suratla basladim, ama kesintiye ugradi, bi suru sey araya girdi. bi zaman bulup bitireyim de dusuncelerimi yazarim tabi. sen de yaz neler okuyosun su aralar, ya da neler okumayi planliyorsun.

hmm... ben ayni anda bir suru sey okuyorum. ornegin daniel pennac okuyorum -fransiz isi, kara mizahli polisiye- ki bu aslinda benim uyku oncesi kitabim. gayr-i ciddi bir sey yani. cerez ama dili cok iyi adamin, oyle bildigimiz cerezlerden degil.

marshall macluhan, "understanding media" var elimin altinda ciddi olanlardan; bir turlu baslayamadigim georges perec var ve ben sanirim yine sevmedim turkce cevirisini... okusam iyi olacak ama gene de.

ama tum bunlar disinda murat uyurkulak'in son kitabini aldim. "har" ismi. ben seviyorum o adamin dilini, bilmiyorum okudun mu hic. hos cidden, alip goturuyor, estetik kullanıyor sozcukleri...

sanirim bu kadar. gene ugrarim ben.
saglicakla kal.
:)

Post a Comment

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator