« Home | Unutulmaz Film/Dizi Replikleri » | Hayat Taktikleri: Neden? Nasil? » | Uyku, biraz daha uyku »

The Categorical Imperative

Kant, herhalde anlasilmazligi ile buyuleyen en nadide felsefecidir. Nasil yasamayaliyiz sorusuna verdigi cevap bunun guzel bir kaniti. Bir turk ile Kant'in yasamin gizemlerine degin olasi muhabbeti su sekilde olabilir mesela:

T: Hocam ben dusundum de, nasil yani? Ne yapmam lazim? Bana bir akil ver.
K: Kategorik Imperative'e gore yasaman lazim yavrucum, yani: You ought never to act except in such a way that you can also will that your maxim should become a universal law.
T: Abi ne diyosun ya, beni kategorize mi ediyorsun?
K: Enteresan bir bakis.
T: Bak buyuyumgsun birsey demiyorum, buyuge el kalkmaz.
K: Ben Konigsberg'e geri doneyim.
T: Don tabii, durdugun kabahat.

Kant, bir tanedir. Baska Kant yoktur.

a href="http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html">Just Foreign Policy Iraqi Death Estimator